piątek, 5 czerwca 2009

Modlitwa do zranionego Serca Jezusa

(o oderwanie od siebie)

Wielce kochany i słodki Jezu Chryste,
Tobie chwała, honor i cześć,
Za ranę Twego serca.
W tej ranie ofiaruję Ci, powierzam,
Ujawniam swoje serce.
Wszystkie moje zdolności, siły,
Moje intencje i moje uczucia,
Prosząc Cię przez wylanie Twej krwi
I wody, abyś Ty sam mnie posiadł
I mną kierował, abyś spalił mnie ogniem
Wielce płomiennym Twojej miłości.

O Panie Jezu Chryste, uwielbiam Cię,
Błogosławię i składam dziękczynienie
Za najbardziej niewinną śmierć
I najbardziej gorzką,
Za bolesne rozdzielenie Twej świętej duszy
Od Twego wielce szlachetnego Ciała.
Mój Boże, mój Zbawicielu,
Moja nadziejo i moja korono,
Daj mi, bym umarł dla wszystkich mych wad
I pragnień, i wszelkiej miłości indywidualnej
I nieuporządkowanej, abym żył
I przynależał do Ciebie tylko na wieki.

(Jean-Juste Lansperge, 1489-1543)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz